W ubezpieczeniach najważniejsze jest zaufanie.

Wiemy, że ludzie polegają na firmie Balcia – każdy klient to dla nas zobowiązanie nie tyko na dziś, lecz także na wiele kolejnych lat. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby pozytywnie wpływać na społeczeństwo, naszą branżę, środowisko naturalne i wspólną przyszłość.

Dyrektywa o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju

Dyrektywa o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD) to ramy regulacyjne ustanowione przez Unię Europejską w celu usprawnienia i ujednolicenia sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju wśród przedsiębiorstw. W ciągu ostatnich kilku lat opracowaliśmy i udoskonaliliśmy nasze wewnętrzne systemy i procesy, dążąc do wspólnego celu, jakim jest zrozumienie tego, co niezbędne dla długoterminowego sukcesu firmy Balcia.

Najważniejsze dane w zakresie zrównoważonego rozwoju

Gender distribution
Distribution in managerial positions
Gender distribution
Distribution in managerial positions
• 2024: Female 48%
• 2023: Female 52%
Liczba pracowników
Średnia liczba w okresie sprawozdawczym
Liczba pracowników
Średnia liczba w okresie sprawozdawczym
• 2024: 329
• 2023: 298
ISO 14001 i 9001
Certyfikaty jakości i zrównoważonego rozwoju
ISO 14001 i 9001
Certyfikaty jakości i zrównoważonego rozwoju
ISO14001 and ISO9001
Darowizny na rzecz inicjatyw społecznych
Wspieranie edukacji, aktywnego stylu życia i innowacji
Darowizny na rzecz inicjatyw społecznych
Wspieranie edukacji, aktywnego stylu życia i innowacji
• 2024: 253 000 EUR
• 2023: 186 000 EUR
Nagroda za zrównoważone zarządzanie
test
Nagroda za zrównoważone zarządzanie
test
test
 nasze priorytety

Istotne obszary zrównoważonego rozwoju:

nasze priorytety

W 2024 roku rozszerzyliśmy naszą ocenę podwójnej istotności i zidentyfikowaliśmy kwestie zrównoważonego rozwoju, które są dla nas istotne, wprowadzając ocenę skutków, zagrożeń i możliwości (IRO). Dla nas – jako towarzystwa ubezpieczeniowego – główne IRO odnoszą się do podstawowych działań naszego modelu biznesowego i dotyczą przede wszystkim naszej własnej działalności. Obejmują nasze zdolności w zakresie wysokiej jakości cyfrowych produktów ubezpieczeniowych – ich opracowywania, udoskonalania i wprowadzania na rynek. Wpływają także na naszych klientów, użytkowników końcowych, pracowników i partnerów biznesowych oraz same są przez nich kształtowane.

Do kluczowych obszarów zrównoważonego rozwoju, w których możemy podjąć bezpośrednie działania, zaliczają się:

  1. • nasze emisje dwutlenku węgla i nasz miks energetyczny,
  2. • zarządzanie i postępowanie w biznesie,
  3. • własna siła robocza,
  4. • społeczeństwo obywatelskie i użytkownicy końcowi.

Cele i ambicje ESG

Środowisko

Zmiany klimatu

Jako towarzystwo ubezpieczeniowe zdajemy sobie sprawę z naszej roli w promowaniu rozwiązań przyjaznych dla klimatu oraz z konieczności dostosowywania się do coraz bardziej nieprzewidywalnych i gwałtownych warunków pogodowych. Robimy to poprzez oferowanie usług ubezpieczeniowych dla odnawialnych źródeł energii lub promowanie środków łagodzących zagrożenia, które pomagają klientom całkowicie zapobiegać roszczeniom. Jednocześnie ustawicznie zmniejszamy własne emisje dwutlenku węgla (CO2).

Aspekt społeczny

Własna siła robocza

Nasi pracownicy to podstawa naszej działalności. Zależy nam na tworzeniu wspierającego i inkluzywnego środowiska pracy, w którym każdy czuje się doceniony, ma poczucie sprawczości i ma możliwość rozwoju osobistego i zawodowego. Poprzez pielęgnowanie kultury organizacyjnej, która oferuje elastyczne warunki pracy i umożliwia pracownikom kształtowanie codziennych doświadczeń, umożliwiamy każdej osobie współtworzącej nasz zespół urzeczywistnienie jej pełnego potencjału.

Konsumenci i użytkownicy końcowi

Nasza działalność jest ściśle powiązana z klientami i użytkownikami końcowymi, których dane przetwarzamy i którzy polegają na nas w kwestii stabilności finansowej. Balcia zobowiązuje się do utrzymywania najwyższych standardów przejrzystości i dokładności informacji przekazywanych konsumentom i użytkownikom końcowym. Rozumiemy, że jasne i wiarygodne informacje są niezbędne do podejmowania świadomych decyzji i budowania zaufania.

Zarządzanie

Zarządzanie i postępowanie w biznesie

W branży ubezpieczeniowej zaufanie ma zasadnicze znaczenie i klienci muszą mieć pewność, że w razie potrzeby otrzymają pomoc finansową. Dlatego też wdrażamy solidne zasady ładu korporacyjnego, które gwarantują przejrzystość i odpowiedzialność na wszystkich szczeblach naszej organizacji oraz zapewnią naszym klientom bezpieczeństwo socjalne i ekonomiczne dzięki wysokiej jakości produktom ubezpieczeniowym, którym można ufać.

 Zarządzanie i postępowanie w biznesie

Download documents

Agreements